"Det är dags att gå hem nu"

I kväll fick jag ett fantastiskt erbjudande, att frilansa som fotograf för Expressen. Jag, lilla jag, utrustad med den lilla kamerautrustning jag äger fick jag möjligheten att få en bild och namn i tidningen. Jag skulle fota på Kinnarps arena, stämningsbilder, det var här jag blev delad i två.

Jag har fotat hela kvällen, kameran, telefonen och mailen har gått het och det var en fantastisk upplevelse och det kommer vara ett fantastiskt minne! Men nu kommer frågorna, vad var det som hände i dag? Vart tog han vägen, killen som la fjärrkontrollen i frysen och körde åt fel håll i rondellen. Varmt och kallt blir ju ljummet, varför blir inte även lycka och sorg någon blandning där emellan? De skär sig, som motpoler!
Jag är glad för jag har fått en bild publicerad på expressens webbsida.
Men jag är också ledsen för att två barn nu står utan pappa och en fru står utan sin man, jag är ledsen för att mattan rycktes undan under era fötter. Jag skickar mitt medlidande och mina tankar till er.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Nu, äntligen hittade jag dig! Ett stort, aningens och för stunden melankoliskt, GRATTIS till dig.

2011-09-08 @ 08:56:58
Postat av: amanda

käraste vännen. vilka fina bilder som verkligen fångar sorgen och känslorna.. ses i helgen hoppas jag.

2011-09-08 @ 11:51:52
Postat av: elinor

Nej, men det visste jag inte att du numera knäpper professionellt :) Grattis till det! Det är ett hemskt tråkigt förstås, men sådant ska också dokumenteras och en bild kan faktiskt fömedla någon form av tröst eller i alla fall gemenskap. KRAM!

2011-09-09 @ 20:18:04
URL: http://fyrtiokvadrat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0