Desert Flower Foundation

Igår kväll såg jag och Rickard En blomma i Afrikas öken. En film som skildrar Waris Diries liv från Somalias öken till världens catwalk. Jag läste boken för allt för många år sedan men var ändå inte förberedd på de känslor som berättelsen river upp. Jag beundrar styrkan i en av världens vackraste kvinnor och att hon tar sig an sitt förflutna genom de möjligheter som ges henne tack vara berömmelsen. Jag rekommenderar er verkligen att se filmen eller att läsa boken och hennes två andra böcker Desert dawn och Desert children. Vill ni läsa mer om Waris engagemang så ta en titt på hennes stiftelse, Desert Flower Foundation som arbetar för att få ett slut på könsstympning mot små flickor världen över.

Kommande dagar kommer jag lägga upp bilder som visar otroligt vackra tjejer som jag har i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: stan

Du e vacker honeypie!

2011-09-20 @ 20:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0