jag saktar ner

Datorn och då också en stor del av mitt bildarkiv ligger på pausläge hos någon som kan de tekniska bitarna betydligt bättre än mig. En flitig Mac-användare bryter inte sitt mönster bara för att hennes utbildningen säger så. Istället installeras windows in i Macen och driver den till vansinne. Nu ber jag till högre krafter att den vill samarbeta på tisdag när skolan sätter igång igen.

Under tiden ska jag presentera min kamerautrustning. En liten utrustning som jag hoppas växer med kunskapen jag samlar på mig. Kameran köpte jag för 3 år sedan. En Canon EOS 450D, en bred modell och en kamera som har lärt mig mycket från nybörjarstdiet. En prisvärd kamera som är liten och lätt att bära med sig. 


Under ett år fotade jag enbart med det kitobjektiv som följde med. Ett lätt objektiv för en nybörjare men jag tröttnade ganska snabbt. Jag köpte då till ett Sigma teleobjektiv 70-300mm 1:4-5.6. Objektivet funkar utmärkt vid fotografering av natur eller porträtt. 


Jag har även samlat på mig en hel del tillbehör ur pappas gamla kamerautrustning så som stativ och blixtar.
Nu är jag dock sugen på att utöka min utrustning med ett Canon EF 50mm 1.8 II. Ett perfekt objektiv vid porträttfotografering och dessutom till ett bra pris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0